چەند ووتەیەکی ئیبن تەیمییە لەسەر ئەو سەرۆکانەی کە حوکمی گەلەکانیان دەکەن بەیاسای دانراو
شێخى ئیسلام (ڕەحمەتى خواى لێ بێت) کۆڕا ( الاجماع) نەقڵ دەکات لەسەر کافربوونی ئەو کەسانەی کە حوکم بە شریعەت ناکەن.
* شێخی ئیسلام فەرموویەتى: (والحكم بما أنزل الله على محمد صلى الله عليه و سلم هو عدل خاص وهو أكمل أنواع العدل وأحسنها والحكم به واجب على النبي صلى الله عليه و سلم وكل من اتبعه ومن لم يلتزم حكم الله ورسوله فهو كافر). منهاج السنة ج 5/131.
واتا: حوکم کردن بەو شریعەتەی دابەزیوە بۆ سەر محمد صلى الله عليه وسلم دادپەروەری و راست ڕەوییەکی تەواوە، وە تەواوترین جۆری دادگەریەو وە باشترینیەتی، وە حوکم کردنی بەو شریعەتە واجبە لەسەر پێغەمبەر محمد صلى الله عليه وسلم و ئەوانەی شوێنی ئەو دەکەون، وە هەرکەسێک پابەند نەبێت بە حکم و شریعەتی خواو و پەیامبەرەکەی ئەوە کافـــــــــــــــرە.
* وە وتوویەتی : (وَمَعْلُومٌ أَنَّ مَنْ أَسْقَطَ الْأَمْرَ وَالنَّهْيَ الَّذِي بَعَثَ اللَّهُ بِهِ رُسُلَهُ فَهُوَ كَافِرٌ بِاتِّفَاقِ الْمُسْلِمِينَ وَالْيَهُودِ وَالنَّصَارَى). مجموع الفتاوى ج 8/ص 106
واتا: ئەو شتێکی زانراوە کە هەر کەسێک نەهێڵێت فەرمانکردن بەچاکە و نەهی کردن لەخراپە بکرێ کە خوای پەروەردگار پێغەمبەری بۆ ئەمە ناردوە ، ئەوە ئەو کەسە کافــــــــــرە بە ئتیفاقی هەموو موسڵمانان و جولەکەو نەصرانیەکان.
* وە وتوویەتی : (وَمَعْلُومٌ بِالِاضْطِرَارِ مِنْ دِينِ الْمُسْلِمِينَ وَبِاتِّفَاقِ جَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ أَنَّ مَنْ سَوَّغَ اتِّبَاعَ غَيْرِ دِينِ الْإِسْلَامِ أَوْ اتِّبَاعَ شَرِيعَةٍ غَيْرِ شَرِيعَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَهُوَ كَافِرٌ وَهُوَ كَكُفْرِ مَنْ آمَنَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَكَفَرَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ). مجموع الفتاوى 28/524
واتا: ئەوە شتێکی زانراوە لە دینی موسڵمانان و بە رێکەوتنی هەموو موسڵمانان کە هەرکەسێک رێگە بدات بەشوێنکەوتنی هەر رێبازێک چگە لە دینی ئیسلام یان شوێنکەوتنی هەر شەریعەتێک چگە لە شەریعەتی محمد ئەوە کافــــــــرە ، وە ئەمەش وەکو کوفرى ئەو کەسە وایە کە ئیمان دەهێنێت بە هەندێک لە قورئان و بێ باوەڕیش دەبێت بە هەنێکی تری.
*وە ووتویەتی: (فَكَلُّ مَنْ خَرَجَ عَنْ سُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرِيعَتِهِ فَقَدْ أَقْسَمَ اللَّهُ بِنَفْسِهِ الْمُقَدَّسَةِ أَنَّهُ لَا يُؤْمِنُ حَتَّى يَرْضَى بِحُكْمِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي جَمِيعِ مَا يَشْجُرُ بَيْنَهُمْ مِنْ أُمُورِ الدِّينِ وَالدُّنْيَا). مجموع الفتاوى 28/471
واتا: هەر کەسێک لە رێگەو سونەتی رسول الله صلى الله عليه وسلم و شریعەتەکەی بچێتە دەر، ئەوا خواى گەورە سوێندى خواردووە بە زاتى پیرۆزی خوى کە هیچ کەسێک ئیمانیی نیە هەتاکو رازی نەبێت بە حوکمی رسول الله صلى الله عليه وسلم لە هەموو ناکۆکیەکی کە دەکەوێتە نێویان لە کاروباری دین و دونیایاندا.
شێخى ئیسلام (ڕەحمەتى خواى لێ بێت) کۆڕا ( الاجماع) نەقڵ دەکات لەسەر کافربوونی ئەو کەسانەی کە حوکم بە شریعەت ناکەن.
* شێخی ئیسلام فەرموویەتى: (والحكم بما أنزل الله على محمد صلى الله عليه و سلم هو عدل خاص وهو أكمل أنواع العدل وأحسنها والحكم به واجب على النبي صلى الله عليه و سلم وكل من اتبعه ومن لم يلتزم حكم الله ورسوله فهو كافر). منهاج السنة ج 5/131.
واتا: حوکم کردن بەو شریعەتەی دابەزیوە بۆ سەر محمد صلى الله عليه وسلم دادپەروەری و راست ڕەوییەکی تەواوە، وە تەواوترین جۆری دادگەریەو وە باشترینیەتی، وە حوکم کردنی بەو شریعەتە واجبە لەسەر پێغەمبەر محمد صلى الله عليه وسلم و ئەوانەی شوێنی ئەو دەکەون، وە هەرکەسێک پابەند نەبێت بە حکم و شریعەتی خواو و پەیامبەرەکەی ئەوە کافـــــــــــــــرە.
* وە وتوویەتی : (وَمَعْلُومٌ أَنَّ مَنْ أَسْقَطَ الْأَمْرَ وَالنَّهْيَ الَّذِي بَعَثَ اللَّهُ بِهِ رُسُلَهُ فَهُوَ كَافِرٌ بِاتِّفَاقِ الْمُسْلِمِينَ وَالْيَهُودِ وَالنَّصَارَى). مجموع الفتاوى ج 8/ص 106
واتا: ئەو شتێکی زانراوە کە هەر کەسێک نەهێڵێت فەرمانکردن بەچاکە و نەهی کردن لەخراپە بکرێ کە خوای پەروەردگار پێغەمبەری بۆ ئەمە ناردوە ، ئەوە ئەو کەسە کافــــــــــرە بە ئتیفاقی هەموو موسڵمانان و جولەکەو نەصرانیەکان.
* وە وتوویەتی : (وَمَعْلُومٌ بِالِاضْطِرَارِ مِنْ دِينِ الْمُسْلِمِينَ وَبِاتِّفَاقِ جَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ أَنَّ مَنْ سَوَّغَ اتِّبَاعَ غَيْرِ دِينِ الْإِسْلَامِ أَوْ اتِّبَاعَ شَرِيعَةٍ غَيْرِ شَرِيعَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَهُوَ كَافِرٌ وَهُوَ كَكُفْرِ مَنْ آمَنَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَكَفَرَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ). مجموع الفتاوى 28/524
واتا: ئەوە شتێکی زانراوە لە دینی موسڵمانان و بە رێکەوتنی هەموو موسڵمانان کە هەرکەسێک رێگە بدات بەشوێنکەوتنی هەر رێبازێک چگە لە دینی ئیسلام یان شوێنکەوتنی هەر شەریعەتێک چگە لە شەریعەتی محمد ئەوە کافــــــــرە ، وە ئەمەش وەکو کوفرى ئەو کەسە وایە کە ئیمان دەهێنێت بە هەندێک لە قورئان و بێ باوەڕیش دەبێت بە هەنێکی تری.
*وە ووتویەتی: (فَكَلُّ مَنْ خَرَجَ عَنْ سُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرِيعَتِهِ فَقَدْ أَقْسَمَ اللَّهُ بِنَفْسِهِ الْمُقَدَّسَةِ أَنَّهُ لَا يُؤْمِنُ حَتَّى يَرْضَى بِحُكْمِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي جَمِيعِ مَا يَشْجُرُ بَيْنَهُمْ مِنْ أُمُورِ الدِّينِ وَالدُّنْيَا). مجموع الفتاوى 28/471
واتا: هەر کەسێک لە رێگەو سونەتی رسول الله صلى الله عليه وسلم و شریعەتەکەی بچێتە دەر، ئەوا خواى گەورە سوێندى خواردووە بە زاتى پیرۆزی خوى کە هیچ کەسێک ئیمانیی نیە هەتاکو رازی نەبێت بە حوکمی رسول الله صلى الله عليه وسلم لە هەموو ناکۆکیەکی کە دەکەوێتە نێویان لە کاروباری دین و دونیایاندا.