شیعهی ڕافیزی سهرهتاو بناغهی ئهم (72) گرووپهن که لهئیسلام لایاندا
الحمد لله وحدة، و الصلاة والسلام على من لا نبي بعده...و بعد:
زانایان كە شەرحی ئەو فەرموودەیە دەكەن که پێغهمبهری خودا فهرموویهتی (تفترق هذه الأمة على ثلاث وسبعين فرقة كلهم في النار إلا واحدة) واته؛ ئهم ئوممهته دەبێت بە(٧٣) فیرقە، ههموویان له ئاگردان تهنها یهكێكیان نهبێت ، دەفەرموون یەكەم لادان لادانی شیعەكان بوو، پاشان خەواریجەكان ، شیعە،خەواریج، مورجیئە، موعتەزیلە، پاشان جەبری و قەدەریەكان ئەوانە(٦) گرووپ بوون لە مەنهەجە ڕاستەقینەكەی پێغەمبەر(صلى الله عليه وسلم) لایان دا ، شیعە لهسهرهتا لەوەدا لە موسڵمانان جیا بوونەوە كە ڕازی نەبوون ئەبوبەكر ببێتە خەلیفە خەورایجیكان لە مەنهەجی پێغەمبەرو صەحابەكان لایاندا ئەوەبوو لای ئەوان وابوو هەركەسێك تاوان و گوناهی بكردایە بە كافر دادەنرا، مورجیئەكان پێیان وایە هەركەسێ شایهتمان بێنێت ئەوا موسڵمانی تەواوە و ناچێتە جەهەننەمەوە، جا ئەگەر تاوانیش بكات،وهك زینا، كوشتن، دزی و هتد . وە قەدەریەكان گروپێكی تر بوون ئەیان ووت هیچ كردەوەیەك بە قەزاو قەدەری خودا نیە، ئهمچا ئەو گروپانە سهرچاوهو بناغهی گروپە گومڕاوجیابووەكانن، ههڵبهته لێردازیاتر تیشك ئهخهینه سهر سهرمهشق وبناغهی ئهم (٧٢) فیرقهیه که شیعهکانن وهك ڕوون و ئاشکرا که ئێستا بهچاوی خۆمان گومڕای و لادانی شیعهی (روافض) ئهبینین،کهمافیان بهئیسلامه وه نهماوه چگه لهوهش بهشێوهیهکی زۆر دڕندانه و نامهردانه وگهمژهی و بێئهدهبی دژایهتیی هاوهڵانی پێغهمبهر (صلى الله عليه وسلم) ودایکمان دایکی ئیمان داران عائیشه (رهزای خودای لێبێت ) خێزانی بهرێزی پێغهمبهری خودا (صلى الله عليه وسلم) ئهکهن ، ههمووههوڵێکیان دژایهتی ئههلی سووننهیه ،ناوناتۆرهی ناشیرن ئهخهنه پاڵ زاناکانی ئههلی سوننه و پێیان ئهڵێن زانایانی حهیزو نیفاس ،یان بهئههلی سوننه دهڵێن: (إن الناس كلهم أولاد زنا أو قال بغايا ما خلا شيعتنا) (الروضة ٨/١٣٥) واته؛ ههموو خهڵکی(سوننهکان) کوری زینان تهنها شیعهکهی خۆمان نهبێت.سهیری ئهم کهڕو کوێره بهگوێی وبهچاوانه بکهن بهڕاستی سهیره لهکاتێك ئهوان ئێمه به زۆڵ ئهزانن دهبینن لهکاتێکدا خۆیان کوڕی زهواجی موتعهن زۆربهیان نازانن کوڕی کێنه وباوکیان کێیه !! ههتا بهفتوای [سیستانی ] ناپوختیان جیماع کردن لهدواوه لهگهڵ ئافرهت حهلال کراوه ئهوانه بهکهیفی خۆیان حهرامیان حهڵاڵ کردووه ئه مهش کافیه بۆ له دین دهرچوونیان ، زهواجی موتعه.له دوای حهرامکردنی لهلایهن پێغهمبهرهوه (صلى الله عليه وسلم) ئهم ناپوختانه حهڵالیان کردووه لهههمووشی سهیرتر ئهوهیه که ڕازی نین زاناکانیان موتعه وسیغه بکرێت به کچ و ژن و خۆشکهکانی خۆیان گهرچی ڕازی دهبن بۆ ئافرهتانی تر؟ سهیری ئهم گهمژه وگومڕاو ناپوختانه بکهن ، ئهمهیه ههڵوێستی بۆگهنی شیعهکان بهرامبهر بهئێمهی ئههلی سوننه که ههموو ئههلی سوننه به کوڕی زینا ئهزانن؟؟ پاشان ئهم بۆگهنانه ئهوهندهی بهخوێنی ئههلی سوننه تێنوون ئهونده ڕقیان له جولهکه و خاچ پهرستان نیه وهك ئهبینین بهرۆژی ڕووناك چۆن تهئیدی سووریاو ئهم حاکمه موڕطهدو زاڵمانه ئهکهن چونکه ئههلی سوننه قهتلو عام ئهکهن ،به ئیعترافی گهوره گومڕاو گهمژهکهنیان ئهڵێن ئهم چهکه ئهتۆمیانهی کهدروستیان کردووه بۆ بن بڕ کردنی ئههلی سوننهیه ،ئهگهر تهماشابکهین زۆر چاك بۆمان ڕوون ئهبێتهوه نیازی گڵاویان لهههر شوێنێکی سوننه نشین ههوڵ ئهدهن چێ پێی خۆیان بکهنهوه. ڕوو ن وئاشکرایه ڕێژهیان لهئههلی سوننه کهمتره بهتایبهت لهووڵاتانهی که ڕێژهیان کهمه وهك عومان و سعودییه وهیند کهکهمترین ڕێژهیه وهك لهسعودییه به له%٣ سهرژمێر ئهکرێن له %٢ له عهمان و له هیندبه%٣، ههمووههوڵێکیان ئهوهبوو بهم دواییه له سعودییه خانوو زهوی بکڕن بۆ ئهوهی جێ پێی خۆیان بکهنهوه،خودا بیان بڕێت یاخودا،هیچ سیفهتێکی ئیسلامیان تێدا بهدی ناکرێت ،ههندێکیان ههر عهلی یان پێ خوایه ،پهنا دهگرین بهخودا و پاکی وبێگهردی بۆ خودای پهروهردگار ،لهبارهی ئیمامی عهلی(رهزای خودای لێبێت) ئهم درۆ گهورهیهیان بهناوی ههڵبهستووه،خودا ڕوویان ڕهش بکات لهوه زیاتر دهلێن فهرموویهتی: [أنا جنب الله وكلمته وقلب الله وبابه الذي يؤتي منه ] بحار الأنوار واته؛ من لهلای خواوهم و وشهی خوام و قالبی خوام و دهرگای ئهوم که لهوێ بگهن پێی، کوفری زۆرگهورهو ترسناك. وهه روهها ئهلێن قورئان نووقسانه ،لهکاتێك خودای پهورهردگار ئهفهرمووێ (الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجًا ۜ ) (الكهف :١) واته؛ سوپاس و ستایش بۆ ئهو خوایهی ئهم کتێبه که قورئانه بۆ سهر بهندهی خۆی (محمد صلی الله علیه وسلم ) دابهزاندووه، هیچ کهم و کووڕی و ناتهواویهکیشی بۆ ڕهوا نهداوه، گهرچی ئهوان دهڵێن ئهم قورئانهی لهبهردهسته ههمووی نییه و نوقسانه ،خودابهگهورهیی خۆیی لهناویان ببات و پشتیان بشکێنێ،یان خومهینی زۆر بێ ئهدهبانه و بێ ڕهوشتانه لهکتێبهکهی ڕهخنه له پێغهمبهری خودا(صلى الله عليه وسلم) گرتووه دهلێ ( وواضح أن النبي لو كان قد بلغ بأمر الإمامة طبقا لما أمر به الله وبذل المساعي في هذا المجال لما نشبت في البلدان الإسلامية كل هذه الاختلافات والمشاحنات والمعارك ولما ظهر ثمة خلافات في أصول الدين وفروعه) [كشف الأسرار ص ١٥٥] واته ؛ دهرکهوتووه پێغهمبهر ئهگهر باسی ئیمامهتی ڕابگهیاندایه بهوشێوهی خودا فرمانی پێکردووه و توانای خۆی تهواو بخستایه کار لهم بارهیهوه ئهوا هیچ چیاوازی له وڵاتانی ئیسلامی نهدهبوو وهك ئهم ههموو رق و بوغزو بهشهرهاتنه سهری ههڵنهئهدا و ئهم ههموو خیلافهش له بنهما ولقهکانی دین پهیدا نهدهبوو؟؟سهیری کوفرو ئیلحادیان بکهن . لێرهدا گومان نامێنێ كە شیعه بنچینەو سەرەتایان ئەگەڕێتەوە بۆ ئەو پیاوەى كە ناڕەزایى دەربڕى بەرامبەر فەرمانى پێغەمبەر (صلى الله عليه وسلم) هەروەك لە(صحیحین)دا هاتووە لە فەرموودەى ئەبو سەعیدى خودرى(رضي الله عنه) كە دەفەرمێت: ئیمامى عەلى(رضي الله عنه) لە یەمەنەوە هەندێ زێرى خامى نارد بۆ پێغەمبەر (صلى الله عليه وسلم ) ئەویش دابەشى كرد بەسەر چوار كەسدا: ئەقرەعى كوڕى حابسى حنظلي، عویەینەى كوڕى بەدرى فەزارى، عەلقەمەى كوڕى عەلاثه ، عامر و.ئەبو سەعید(رضي الله عنه) فەرمووى: قورەیش توڕە بوون و وتیان: بە پیاوانى نەجد ماڵ ئەبەخشێ و واز لە ئێمە دێنێ؟! پێغەمبەر( صلى الله عليه وسلم) فەرمووى(إني إنما فعلت ذلك لأتآلفهم) واتە: من ئەو كارەم كرد بۆ ئەوەى دڵەكانیان نەرم بكەم بۆ ئیسلام...ئهڵێ كابرایەك هات: ڕیش پڕ، ڕوومەت بەرز، چاو بەقوڵاچوو، نێوچەوان بەرز و پۆقیو،سەرتاشراو. ووتى:[ اتق الله یا محمد ] لە خودا بترسێ ئەى محمد (صلى الله عليه وسلم)( ئەبو سەعید)(رضي الله عنه) ووتى: پێغەمبەر( صلى الله عليه وسلم )فەرمووى (فمن يطع الله إن عصيته أيأمنني على أهل الارض ولاتأمنوني؟) (رواه النسائي، وصححه الشيخ الألباني في صحيح سنن النسائي واتە: ئەوە كێیە گوێڕایەڵى خودا ئەكات ئەگەر من یاخى بم لە فەرمانەكانى. ئایا خواى گەورە منى كردووە بە ئەمینى سەرخەڵكى زەوى وەئێوە دڵەكانتان لە من پاك نى یە و لە من بە گومانن. لە پاشان پیاوەكە پشتى هەڵكردو رۆیشت، ئهڵێ پیاوێك داواى مۆڵەتى كوشتنى كرد ئەڵێن خالیدى كوڕى وەلید بوو(رضي الله عنه) پێغەمبەرى خودا (صلى الله عليه وسلم ) فەرمووى(إن من ضئضئ هذا قوم يقرأون القرآن لايجاوز حناجرهم يقتلون أهل الإسلام ويدعون أهل الأوثان: يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية، لئن أدركتهم لأقتلهم قتل عاد)(صحيح الجامع الصغير) واتە: لە وەچەو نەوەى ئەمە قەومێك دەردێن، قورئان دەخوێننەوە لە گەرویان تێ ناپەڕێ لێ ى تێ ناگەن- كوشتارى موسڵمانان دەكەن. واز لە بت پەرستان دێنن. لە ئیسلام دەردەچن هەروەك چۆن تیر لە نیشانەوە دەردەچێت، ئەگەر پێیان بگەم ئەیان كوژم وەك كوشتنى عاد، بێ شك ئهمانه ئهم قهومهن ئیمامی پایه بهرز ئیمامی شافیعی ڕهحمهتی خودای لێبێت ئهفهرموێ : (ما رأيت قوماً أشهد بالزور من الرافضة ) وه پێشەوا و شێخى پایە بەرزى ئیسلام (ابن تيمية) ش ڕهحمهتی خودای لێبێت زۆر بهچاکی وهسفیان ئهکات فەرموویەتى (هل هم من الضالين ؟) واته؛ئائهوانهن له سهرگهردان و گومڕاو سهرلێشێواوهکان،وهههوهها ئهفهرموێ (أمّا الفتنة فإنّما ظهرت في الإسلام من الشيعة ، فإنهم أساس كل فـتـنة وشـرّ ، وهم قطب رحى الفتن) وهههروهها ئهفهرموێ (هم أعظم ذوي الأهواء جهلاً وظلماً ، يعادون خيار أولياء الله تعالى، من بعد النبيين ، من السابقين الأولين من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان – رضي الله عنهم ورضوا عنه – ويوالون الكفار والمنافقين من اليهود والنصارى والمشركين وأصناف الملحدين ، كالنصيرية والإسماعيلية، وغيرهم من الضالين) وهههروهها فهرموویهتی: (الرافضة إن شهدوا : شهدوا بما لا يعلمون ، أو شهدوا بالزور الذي يعلمون أنه كذب ) لهشوێنێکی تر ئهفهرمووێ (الرافضة المحضة هم أهل أهواء وبدع وضلال) واته: ڕافیزی(شیعه)ی تهواو له کۆمهڵانی ئارهزوو و بیدعهو گومڕاکانن،خودا بیان کوژێت ئهمانه لهناحهق و لهگوفتاری درۆو قسهی ههڵبهستراو بوختان هیچی تریان تیا بهدی ناکرێت ،ههورهك ئهبینین چۆن ئهم ههموو درۆو دهلهسهو جنێو قسهناشیاوانهی که ئهیدهنه پاڵ دایکی موسوڵمانان یان تهکفیر و تهفسیقی هاوهڵانی بهرێزئهکهن (رضي الله عنهم) ئهم بۆگهنانه پاشماوهی ئهمانهن كە لە مزگەوتى كوفە هەبوون بەشێوەیەكى داهێنراو بۆ گۆڕینى رێگاى بانگەوازكردن حهلهقهی دهرسیان ئهبهست ، ئهوکات عبدالله كورى مسعود (رهزای خودای لێبێت ) نەهى لێ كردن دوای سهبر سهبر سەرەنجامیان گەیشتە بە تەكفیر كردن ودژایهتی (هاوەڵان رضي الله عنهم) و شەركردن لە دژیان لە ڕۆژى نەهرەوان. سهیربکهن چۆن ئیمامی عهلی( ڕهزای خودای لێبێت) نههی لهشیعه ئهکات و سکاڵایان لهدهست ئهکات ئهفهرموێ :( قاتلكم الله لقد ملأتم قلبي قيحاً وشحنتم صدري غيظاً ، وجرعتموني نغب التهمام أنفاساً ، وأفسدتم على رأيي بالعصيان والخذلان ) نهج البلاغة ١/٧٠) واته؛ خودا بتان كوژێت ! بەڕاستی دڵمتان پڕ كرد لە كێم و زوخاو و سنگمتان پڕ كرد لە ڕق و كینە و هەناسەمتان هەمووی كرد بە غەم و خەفەت و ڕا وبۆچونی منتان بە سەرپێچی و سەركزی خۆتان لێ تێك دام) وهههروهها ئهفهرموێ : ( ولقد أصبحت الأمم تخاف ظلم رعاتها وأصبحت أخاف ظلم رعيتي) نهج البلاغة ١/١٨٧ـ١٨٩ ) واته؛ لە ڕاستیا هەموو گەلێك لە ستەمی كاربەدەستانی ترساوە، بەڵام من وام لێهاتووە لە ستەمی ژێر دەستەكانم دەترسم، وه فهرموویهتی (لوددت والله أن معاوية صارفني بكم صرف الدينار بالدرهم فأخذ مني عشرة منكم وأعطاني رجلاً منهم ، ياأهل الكوفة منيت بكم بثلاث واثنتين : صم ذوو أسماع ، وبكم ذوو كلام ، وعمي ذوو أبصار ، لاأحرار صدق عند اللقاء ، ولا اخوان ثقة عند البلاء ، تربت أيديكم ياأشباه الابل غاب عنها رعاتها ، كلما جمعت من جانب تفرقت من جانب آخر) (نهج البلاغة ) واته؛ قهسهم بەخودا حەزم ئەكرد موعاویە ئێوەی بۆم بگوڕیبایەتەوە بە گۆڕینەوەی دینار بە درهەم، دەی لە ئێوە ببردایە و پیاوێكی لەوانی پێم بدایە، ئەی خەڵكی كوفە ئەمن گیرۆدەی سێ و دووانێ بووم بە دەستانەوە: كەڕی گوێدار، ڵاڵی قسەكەر، كوێری چاودار، نە بەڕێز و دڵسۆز لەبەیەك گەیشتن، نە برادەری سیقەن لە ناڕەحەتی، دەستان بەخۆڵا چێ، ئەی هاوشێوەكانی وشتر كە چاودێرەكەی دیار نییە، تا لەلایەكەوە كۆیان دەكەیتەوە لە لاكەی ترەوە بڵاوەی لێ دەكەن، ئهوه ئیمامی عهلی( ڕهزای خودای لێبێت) ئاوا سکاڵایان لهدهست ئهکات وپشتیان لێدهکات ،وهههروهها كاتێكیش ئیمامی حوسەین( ڕهزای خودای لێبێت ) قسەی لەگەڵ كردن ئاماژەی بۆ پێشینەیان كرد، كە چیان بەسەر باوك و براكەی هێناوە، لە وتارێكیدا ئهفهرموێ ( وإن لم تفعلوا ونقضتم عهدكم، وخلعتم بيعتي من أعناقكم، فلعمري مما هي لكم بنكر، لقد فعلتموها بأبي وأخي وابن عمي مسلم، والمغرور من اغتر بكم)(معالم المدرستين ٣/٧١ - ٧٢، معالي السبطين ١/ ٢٧٥، بحر العلوم ١٩٤، نفس المهموم ١٧٢، خير الأصحاب ٣٩، تظلم الزهراء ص ١٧٠.) (خۆ ئەگەر ئەوە نەكەن و پەیمانەكەتان بشكێنن و بەیعەتی من لە گەردنتان لادەن، ئەوە شتێكی سەیر نییە لە ئێوە، مەگەر بەسەر باوك و براكەم و موسلیمی كوڕی ماممتان نەهێنا، بەڕاستی مەغرور ئەو كەسەیە بە ئێوە فریو بخوات) ئهمهش سکاڵای ئیمامی حوسەین( ڕهزای خودای لێبێت ) وهههورهها عەلی كوڕی حوسەین ناسراو بە زەینولعابدین: دائەبەزێتە سەر سەرخەرانیی (شیعە)كەیی و سەرزەنشتیان ئەكا و ئەڵێ: (ئەی خەڵكینە سوێندتان ئەدەم بەخوا دەزانن كە نوسراوتان بۆ باوكم نووسی و پاشان فێڵتان لێكرد، گفت و پەیمان و بەیعەشتان پێدا و پاشان لەگەڵی بەشەڕ هاتن و سەرشۆڕیتان كرد، دەك لە ناوبچێ ئەو كارەی وا كردوتانە، بۆ ڕەی خراپیتان، بە چ ڕویەكەوە تەماشای پێغهمبهری خودا دەكەن (صلى الله عليه وسلم) كاتێك پێتان ئەڵێ: (عیترەتی منتان كوشت، ئابڕو (حورمەت)ی منتان برد، دە بڕۆن ئێوە لە ئومەتی من نین) كاظم الإحسائي النجفي: دهڵێ (إن الجيش الذي خرج لحرب الإمام الحسين عليه السلام ثلاثمائة ألف، كلهم من أهل الكوفة، ليس فيهم شامي ولا حجازي ولا هندي ولا باكستاني ولا سوداني ولا مصري ولا أفريقي بل كلهم من أهل الكوفة، قد تجمعوا من قبائل شتى) (عاشوراء ص ٨٩).كازمی ئیحسائی نەجەفی: ئەڵێ: (ئەو سوپایەی كە دەرچوو بۆ شەڕی ئیمام حوسەین (ڕهزای خودای لێبێت ) سێ سەد هەزار بوون، هەر هەمویان خەڵكی كوفە بوون، نە شامیەك، نە حیجازیەك، نە هیندیەك، نە پاكستانیەك، نە سودانیەك، نە میسریەك، نە ئیفریقیەكیان تێدا نەبووە، هەر هەموویان كوفەیی بوونە، لە هۆز و عەشیرەتە جیاوازەكانەوە كۆبوونەوه ،بهڵێ ئهمهیه حهقیقهتی نابوختی شیعه ئهمهیه ڕووی ڕهش و خیانهتیان دژ بهئههلی بهیتی پێغهمبهری خودا (صلی الله علیه وسلم) ئێستاش ههر خهنچهری ژههراویان ئامادهیه بۆ سهر سینگی ئههلی سوننه خودا ڕهچهمانیان تێخات و تۆڵه یان لێبسێنێتهوه ،
وَآخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الحمد لله وحدة، و الصلاة والسلام على من لا نبي بعده...و بعد:
زانایان كە شەرحی ئەو فەرموودەیە دەكەن که پێغهمبهری خودا فهرموویهتی (تفترق هذه الأمة على ثلاث وسبعين فرقة كلهم في النار إلا واحدة) واته؛ ئهم ئوممهته دەبێت بە(٧٣) فیرقە، ههموویان له ئاگردان تهنها یهكێكیان نهبێت ، دەفەرموون یەكەم لادان لادانی شیعەكان بوو، پاشان خەواریجەكان ، شیعە،خەواریج، مورجیئە، موعتەزیلە، پاشان جەبری و قەدەریەكان ئەوانە(٦) گرووپ بوون لە مەنهەجە ڕاستەقینەكەی پێغەمبەر(صلى الله عليه وسلم) لایان دا ، شیعە لهسهرهتا لەوەدا لە موسڵمانان جیا بوونەوە كە ڕازی نەبوون ئەبوبەكر ببێتە خەلیفە خەورایجیكان لە مەنهەجی پێغەمبەرو صەحابەكان لایاندا ئەوەبوو لای ئەوان وابوو هەركەسێك تاوان و گوناهی بكردایە بە كافر دادەنرا، مورجیئەكان پێیان وایە هەركەسێ شایهتمان بێنێت ئەوا موسڵمانی تەواوە و ناچێتە جەهەننەمەوە، جا ئەگەر تاوانیش بكات،وهك زینا، كوشتن، دزی و هتد . وە قەدەریەكان گروپێكی تر بوون ئەیان ووت هیچ كردەوەیەك بە قەزاو قەدەری خودا نیە، ئهمچا ئەو گروپانە سهرچاوهو بناغهی گروپە گومڕاوجیابووەكانن، ههڵبهته لێردازیاتر تیشك ئهخهینه سهر سهرمهشق وبناغهی ئهم (٧٢) فیرقهیه که شیعهکانن وهك ڕوون و ئاشکرا که ئێستا بهچاوی خۆمان گومڕای و لادانی شیعهی (روافض) ئهبینین،کهمافیان بهئیسلامه وه نهماوه چگه لهوهش بهشێوهیهکی زۆر دڕندانه و نامهردانه وگهمژهی و بێئهدهبی دژایهتیی هاوهڵانی پێغهمبهر (صلى الله عليه وسلم) ودایکمان دایکی ئیمان داران عائیشه (رهزای خودای لێبێت ) خێزانی بهرێزی پێغهمبهری خودا (صلى الله عليه وسلم) ئهکهن ، ههمووههوڵێکیان دژایهتی ئههلی سووننهیه ،ناوناتۆرهی ناشیرن ئهخهنه پاڵ زاناکانی ئههلی سوننه و پێیان ئهڵێن زانایانی حهیزو نیفاس ،یان بهئههلی سوننه دهڵێن: (إن الناس كلهم أولاد زنا أو قال بغايا ما خلا شيعتنا) (الروضة ٨/١٣٥) واته؛ ههموو خهڵکی(سوننهکان) کوری زینان تهنها شیعهکهی خۆمان نهبێت.سهیری ئهم کهڕو کوێره بهگوێی وبهچاوانه بکهن بهڕاستی سهیره لهکاتێك ئهوان ئێمه به زۆڵ ئهزانن دهبینن لهکاتێکدا خۆیان کوڕی زهواجی موتعهن زۆربهیان نازانن کوڕی کێنه وباوکیان کێیه !! ههتا بهفتوای [سیستانی ] ناپوختیان جیماع کردن لهدواوه لهگهڵ ئافرهت حهلال کراوه ئهوانه بهکهیفی خۆیان حهرامیان حهڵاڵ کردووه ئه مهش کافیه بۆ له دین دهرچوونیان ، زهواجی موتعه.له دوای حهرامکردنی لهلایهن پێغهمبهرهوه (صلى الله عليه وسلم) ئهم ناپوختانه حهڵالیان کردووه لهههمووشی سهیرتر ئهوهیه که ڕازی نین زاناکانیان موتعه وسیغه بکرێت به کچ و ژن و خۆشکهکانی خۆیان گهرچی ڕازی دهبن بۆ ئافرهتانی تر؟ سهیری ئهم گهمژه وگومڕاو ناپوختانه بکهن ، ئهمهیه ههڵوێستی بۆگهنی شیعهکان بهرامبهر بهئێمهی ئههلی سوننه که ههموو ئههلی سوننه به کوڕی زینا ئهزانن؟؟ پاشان ئهم بۆگهنانه ئهوهندهی بهخوێنی ئههلی سوننه تێنوون ئهونده ڕقیان له جولهکه و خاچ پهرستان نیه وهك ئهبینین بهرۆژی ڕووناك چۆن تهئیدی سووریاو ئهم حاکمه موڕطهدو زاڵمانه ئهکهن چونکه ئههلی سوننه قهتلو عام ئهکهن ،به ئیعترافی گهوره گومڕاو گهمژهکهنیان ئهڵێن ئهم چهکه ئهتۆمیانهی کهدروستیان کردووه بۆ بن بڕ کردنی ئههلی سوننهیه ،ئهگهر تهماشابکهین زۆر چاك بۆمان ڕوون ئهبێتهوه نیازی گڵاویان لهههر شوێنێکی سوننه نشین ههوڵ ئهدهن چێ پێی خۆیان بکهنهوه. ڕوو ن وئاشکرایه ڕێژهیان لهئههلی سوننه کهمتره بهتایبهت لهووڵاتانهی که ڕێژهیان کهمه وهك عومان و سعودییه وهیند کهکهمترین ڕێژهیه وهك لهسعودییه به له%٣ سهرژمێر ئهکرێن له %٢ له عهمان و له هیندبه%٣، ههمووههوڵێکیان ئهوهبوو بهم دواییه له سعودییه خانوو زهوی بکڕن بۆ ئهوهی جێ پێی خۆیان بکهنهوه،خودا بیان بڕێت یاخودا،هیچ سیفهتێکی ئیسلامیان تێدا بهدی ناکرێت ،ههندێکیان ههر عهلی یان پێ خوایه ،پهنا دهگرین بهخودا و پاکی وبێگهردی بۆ خودای پهروهردگار ،لهبارهی ئیمامی عهلی(رهزای خودای لێبێت) ئهم درۆ گهورهیهیان بهناوی ههڵبهستووه،خودا ڕوویان ڕهش بکات لهوه زیاتر دهلێن فهرموویهتی: [أنا جنب الله وكلمته وقلب الله وبابه الذي يؤتي منه ] بحار الأنوار واته؛ من لهلای خواوهم و وشهی خوام و قالبی خوام و دهرگای ئهوم که لهوێ بگهن پێی، کوفری زۆرگهورهو ترسناك. وهه روهها ئهلێن قورئان نووقسانه ،لهکاتێك خودای پهورهردگار ئهفهرمووێ (الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجًا ۜ ) (الكهف :١) واته؛ سوپاس و ستایش بۆ ئهو خوایهی ئهم کتێبه که قورئانه بۆ سهر بهندهی خۆی (محمد صلی الله علیه وسلم ) دابهزاندووه، هیچ کهم و کووڕی و ناتهواویهکیشی بۆ ڕهوا نهداوه، گهرچی ئهوان دهڵێن ئهم قورئانهی لهبهردهسته ههمووی نییه و نوقسانه ،خودابهگهورهیی خۆیی لهناویان ببات و پشتیان بشکێنێ،یان خومهینی زۆر بێ ئهدهبانه و بێ ڕهوشتانه لهکتێبهکهی ڕهخنه له پێغهمبهری خودا(صلى الله عليه وسلم) گرتووه دهلێ ( وواضح أن النبي لو كان قد بلغ بأمر الإمامة طبقا لما أمر به الله وبذل المساعي في هذا المجال لما نشبت في البلدان الإسلامية كل هذه الاختلافات والمشاحنات والمعارك ولما ظهر ثمة خلافات في أصول الدين وفروعه) [كشف الأسرار ص ١٥٥] واته ؛ دهرکهوتووه پێغهمبهر ئهگهر باسی ئیمامهتی ڕابگهیاندایه بهوشێوهی خودا فرمانی پێکردووه و توانای خۆی تهواو بخستایه کار لهم بارهیهوه ئهوا هیچ چیاوازی له وڵاتانی ئیسلامی نهدهبوو وهك ئهم ههموو رق و بوغزو بهشهرهاتنه سهری ههڵنهئهدا و ئهم ههموو خیلافهش له بنهما ولقهکانی دین پهیدا نهدهبوو؟؟سهیری کوفرو ئیلحادیان بکهن . لێرهدا گومان نامێنێ كە شیعه بنچینەو سەرەتایان ئەگەڕێتەوە بۆ ئەو پیاوەى كە ناڕەزایى دەربڕى بەرامبەر فەرمانى پێغەمبەر (صلى الله عليه وسلم) هەروەك لە(صحیحین)دا هاتووە لە فەرموودەى ئەبو سەعیدى خودرى(رضي الله عنه) كە دەفەرمێت: ئیمامى عەلى(رضي الله عنه) لە یەمەنەوە هەندێ زێرى خامى نارد بۆ پێغەمبەر (صلى الله عليه وسلم ) ئەویش دابەشى كرد بەسەر چوار كەسدا: ئەقرەعى كوڕى حابسى حنظلي، عویەینەى كوڕى بەدرى فەزارى، عەلقەمەى كوڕى عەلاثه ، عامر و.ئەبو سەعید(رضي الله عنه) فەرمووى: قورەیش توڕە بوون و وتیان: بە پیاوانى نەجد ماڵ ئەبەخشێ و واز لە ئێمە دێنێ؟! پێغەمبەر( صلى الله عليه وسلم) فەرمووى(إني إنما فعلت ذلك لأتآلفهم) واتە: من ئەو كارەم كرد بۆ ئەوەى دڵەكانیان نەرم بكەم بۆ ئیسلام...ئهڵێ كابرایەك هات: ڕیش پڕ، ڕوومەت بەرز، چاو بەقوڵاچوو، نێوچەوان بەرز و پۆقیو،سەرتاشراو. ووتى:[ اتق الله یا محمد ] لە خودا بترسێ ئەى محمد (صلى الله عليه وسلم)( ئەبو سەعید)(رضي الله عنه) ووتى: پێغەمبەر( صلى الله عليه وسلم )فەرمووى (فمن يطع الله إن عصيته أيأمنني على أهل الارض ولاتأمنوني؟) (رواه النسائي، وصححه الشيخ الألباني في صحيح سنن النسائي واتە: ئەوە كێیە گوێڕایەڵى خودا ئەكات ئەگەر من یاخى بم لە فەرمانەكانى. ئایا خواى گەورە منى كردووە بە ئەمینى سەرخەڵكى زەوى وەئێوە دڵەكانتان لە من پاك نى یە و لە من بە گومانن. لە پاشان پیاوەكە پشتى هەڵكردو رۆیشت، ئهڵێ پیاوێك داواى مۆڵەتى كوشتنى كرد ئەڵێن خالیدى كوڕى وەلید بوو(رضي الله عنه) پێغەمبەرى خودا (صلى الله عليه وسلم ) فەرمووى(إن من ضئضئ هذا قوم يقرأون القرآن لايجاوز حناجرهم يقتلون أهل الإسلام ويدعون أهل الأوثان: يمرقون من الإسلام كما يمرق السهم من الرمية، لئن أدركتهم لأقتلهم قتل عاد)(صحيح الجامع الصغير) واتە: لە وەچەو نەوەى ئەمە قەومێك دەردێن، قورئان دەخوێننەوە لە گەرویان تێ ناپەڕێ لێ ى تێ ناگەن- كوشتارى موسڵمانان دەكەن. واز لە بت پەرستان دێنن. لە ئیسلام دەردەچن هەروەك چۆن تیر لە نیشانەوە دەردەچێت، ئەگەر پێیان بگەم ئەیان كوژم وەك كوشتنى عاد، بێ شك ئهمانه ئهم قهومهن ئیمامی پایه بهرز ئیمامی شافیعی ڕهحمهتی خودای لێبێت ئهفهرموێ : (ما رأيت قوماً أشهد بالزور من الرافضة ) وه پێشەوا و شێخى پایە بەرزى ئیسلام (ابن تيمية) ش ڕهحمهتی خودای لێبێت زۆر بهچاکی وهسفیان ئهکات فەرموویەتى (هل هم من الضالين ؟) واته؛ئائهوانهن له سهرگهردان و گومڕاو سهرلێشێواوهکان،وهههوهها ئهفهرموێ (أمّا الفتنة فإنّما ظهرت في الإسلام من الشيعة ، فإنهم أساس كل فـتـنة وشـرّ ، وهم قطب رحى الفتن) وهههروهها ئهفهرموێ (هم أعظم ذوي الأهواء جهلاً وظلماً ، يعادون خيار أولياء الله تعالى، من بعد النبيين ، من السابقين الأولين من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان – رضي الله عنهم ورضوا عنه – ويوالون الكفار والمنافقين من اليهود والنصارى والمشركين وأصناف الملحدين ، كالنصيرية والإسماعيلية، وغيرهم من الضالين) وهههروهها فهرموویهتی: (الرافضة إن شهدوا : شهدوا بما لا يعلمون ، أو شهدوا بالزور الذي يعلمون أنه كذب ) لهشوێنێکی تر ئهفهرمووێ (الرافضة المحضة هم أهل أهواء وبدع وضلال) واته: ڕافیزی(شیعه)ی تهواو له کۆمهڵانی ئارهزوو و بیدعهو گومڕاکانن،خودا بیان کوژێت ئهمانه لهناحهق و لهگوفتاری درۆو قسهی ههڵبهستراو بوختان هیچی تریان تیا بهدی ناکرێت ،ههورهك ئهبینین چۆن ئهم ههموو درۆو دهلهسهو جنێو قسهناشیاوانهی که ئهیدهنه پاڵ دایکی موسوڵمانان یان تهکفیر و تهفسیقی هاوهڵانی بهرێزئهکهن (رضي الله عنهم) ئهم بۆگهنانه پاشماوهی ئهمانهن كە لە مزگەوتى كوفە هەبوون بەشێوەیەكى داهێنراو بۆ گۆڕینى رێگاى بانگەوازكردن حهلهقهی دهرسیان ئهبهست ، ئهوکات عبدالله كورى مسعود (رهزای خودای لێبێت ) نەهى لێ كردن دوای سهبر سهبر سەرەنجامیان گەیشتە بە تەكفیر كردن ودژایهتی (هاوەڵان رضي الله عنهم) و شەركردن لە دژیان لە ڕۆژى نەهرەوان. سهیربکهن چۆن ئیمامی عهلی( ڕهزای خودای لێبێت) نههی لهشیعه ئهکات و سکاڵایان لهدهست ئهکات ئهفهرموێ :( قاتلكم الله لقد ملأتم قلبي قيحاً وشحنتم صدري غيظاً ، وجرعتموني نغب التهمام أنفاساً ، وأفسدتم على رأيي بالعصيان والخذلان ) نهج البلاغة ١/٧٠) واته؛ خودا بتان كوژێت ! بەڕاستی دڵمتان پڕ كرد لە كێم و زوخاو و سنگمتان پڕ كرد لە ڕق و كینە و هەناسەمتان هەمووی كرد بە غەم و خەفەت و ڕا وبۆچونی منتان بە سەرپێچی و سەركزی خۆتان لێ تێك دام) وهههروهها ئهفهرموێ : ( ولقد أصبحت الأمم تخاف ظلم رعاتها وأصبحت أخاف ظلم رعيتي) نهج البلاغة ١/١٨٧ـ١٨٩ ) واته؛ لە ڕاستیا هەموو گەلێك لە ستەمی كاربەدەستانی ترساوە، بەڵام من وام لێهاتووە لە ستەمی ژێر دەستەكانم دەترسم، وه فهرموویهتی (لوددت والله أن معاوية صارفني بكم صرف الدينار بالدرهم فأخذ مني عشرة منكم وأعطاني رجلاً منهم ، ياأهل الكوفة منيت بكم بثلاث واثنتين : صم ذوو أسماع ، وبكم ذوو كلام ، وعمي ذوو أبصار ، لاأحرار صدق عند اللقاء ، ولا اخوان ثقة عند البلاء ، تربت أيديكم ياأشباه الابل غاب عنها رعاتها ، كلما جمعت من جانب تفرقت من جانب آخر) (نهج البلاغة ) واته؛ قهسهم بەخودا حەزم ئەكرد موعاویە ئێوەی بۆم بگوڕیبایەتەوە بە گۆڕینەوەی دینار بە درهەم، دەی لە ئێوە ببردایە و پیاوێكی لەوانی پێم بدایە، ئەی خەڵكی كوفە ئەمن گیرۆدەی سێ و دووانێ بووم بە دەستانەوە: كەڕی گوێدار، ڵاڵی قسەكەر، كوێری چاودار، نە بەڕێز و دڵسۆز لەبەیەك گەیشتن، نە برادەری سیقەن لە ناڕەحەتی، دەستان بەخۆڵا چێ، ئەی هاوشێوەكانی وشتر كە چاودێرەكەی دیار نییە، تا لەلایەكەوە كۆیان دەكەیتەوە لە لاكەی ترەوە بڵاوەی لێ دەكەن، ئهوه ئیمامی عهلی( ڕهزای خودای لێبێت) ئاوا سکاڵایان لهدهست ئهکات وپشتیان لێدهکات ،وهههروهها كاتێكیش ئیمامی حوسەین( ڕهزای خودای لێبێت ) قسەی لەگەڵ كردن ئاماژەی بۆ پێشینەیان كرد، كە چیان بەسەر باوك و براكەی هێناوە، لە وتارێكیدا ئهفهرموێ ( وإن لم تفعلوا ونقضتم عهدكم، وخلعتم بيعتي من أعناقكم، فلعمري مما هي لكم بنكر، لقد فعلتموها بأبي وأخي وابن عمي مسلم، والمغرور من اغتر بكم)(معالم المدرستين ٣/٧١ - ٧٢، معالي السبطين ١/ ٢٧٥، بحر العلوم ١٩٤، نفس المهموم ١٧٢، خير الأصحاب ٣٩، تظلم الزهراء ص ١٧٠.) (خۆ ئەگەر ئەوە نەكەن و پەیمانەكەتان بشكێنن و بەیعەتی من لە گەردنتان لادەن، ئەوە شتێكی سەیر نییە لە ئێوە، مەگەر بەسەر باوك و براكەم و موسلیمی كوڕی ماممتان نەهێنا، بەڕاستی مەغرور ئەو كەسەیە بە ئێوە فریو بخوات) ئهمهش سکاڵای ئیمامی حوسەین( ڕهزای خودای لێبێت ) وهههورهها عەلی كوڕی حوسەین ناسراو بە زەینولعابدین: دائەبەزێتە سەر سەرخەرانیی (شیعە)كەیی و سەرزەنشتیان ئەكا و ئەڵێ: (ئەی خەڵكینە سوێندتان ئەدەم بەخوا دەزانن كە نوسراوتان بۆ باوكم نووسی و پاشان فێڵتان لێكرد، گفت و پەیمان و بەیعەشتان پێدا و پاشان لەگەڵی بەشەڕ هاتن و سەرشۆڕیتان كرد، دەك لە ناوبچێ ئەو كارەی وا كردوتانە، بۆ ڕەی خراپیتان، بە چ ڕویەكەوە تەماشای پێغهمبهری خودا دەكەن (صلى الله عليه وسلم) كاتێك پێتان ئەڵێ: (عیترەتی منتان كوشت، ئابڕو (حورمەت)ی منتان برد، دە بڕۆن ئێوە لە ئومەتی من نین) كاظم الإحسائي النجفي: دهڵێ (إن الجيش الذي خرج لحرب الإمام الحسين عليه السلام ثلاثمائة ألف، كلهم من أهل الكوفة، ليس فيهم شامي ولا حجازي ولا هندي ولا باكستاني ولا سوداني ولا مصري ولا أفريقي بل كلهم من أهل الكوفة، قد تجمعوا من قبائل شتى) (عاشوراء ص ٨٩).كازمی ئیحسائی نەجەفی: ئەڵێ: (ئەو سوپایەی كە دەرچوو بۆ شەڕی ئیمام حوسەین (ڕهزای خودای لێبێت ) سێ سەد هەزار بوون، هەر هەمویان خەڵكی كوفە بوون، نە شامیەك، نە حیجازیەك، نە هیندیەك، نە پاكستانیەك، نە سودانیەك، نە میسریەك، نە ئیفریقیەكیان تێدا نەبووە، هەر هەموویان كوفەیی بوونە، لە هۆز و عەشیرەتە جیاوازەكانەوە كۆبوونەوه ،بهڵێ ئهمهیه حهقیقهتی نابوختی شیعه ئهمهیه ڕووی ڕهش و خیانهتیان دژ بهئههلی بهیتی پێغهمبهری خودا (صلی الله علیه وسلم) ئێستاش ههر خهنچهری ژههراویان ئامادهیه بۆ سهر سینگی ئههلی سوننه خودا ڕهچهمانیان تێخات و تۆڵه یان لێبسێنێتهوه ،
وَآخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ